Publicité

Annonce

Réduire
Aucune annonce.

Krome et possibilité d'update...

Réduire
X
 
  • Filtre
  • Heure
  • Afficher
Tout nettoyer
nouveaux messages

  • Krome et possibilité d'update...

    On parle beaucoup du Krome actuellement, notamment avec la sortie du Kronos x, et je me demandai si quelqu'un avait une idée des potentialité d'upgrade d'un clavier comme le Krome. Va t'il être figé ou a t'il les capacités pour qu'une future mise à jour lui ajoute d'autre possibilité (autre moteur de synthèse, petits trucs en plus..) ????
    Manu .
    Access Virus Ti Snow / Akai Rythm Wolf / Arturia Minibrute / Clavia Nord Rack 2x / Korg Ms2000 - Krome / M-audio Venom / Novation KsRack - Kstation - Ultranova / Oberheim Ob12 / Quasimidi Quasar + cartes TRE Techno et Hardcore / Red Sound System DarkStar xp2 / Roland Gaïa - Jp8000 - SH201 - Ax1 / Waldorf Blofeld Ed. Limitée / Fostex Mr-16, Arkaos VJ-midi / Cubase Elements 8 64 bits, Alesis Monitor One mk 2
    Moog Etherwave Theremin

  • #2
    C'est marrant ces gens qui s'interrogent sur les possibilités d'update.
    Moi, quand j'achète un truc, il doit me convaincre au début ./

    et pour le Krome, c'est le top de la gamme TriXXX commencée en 1996 -si ma mémoire est bonne - ( j'ai toujours mon Trinity rack acheté en 1998 )
    http://www.soundcloud.com/rafkey

    Commentaire


    • #3
      si tout l'OS et les samples internes sont stockés sur mémoire flash (et je pense que oui vu le temps de boot...), il est possible d'avoir le même genre de mises-à-jour que sur le M3 lors du passage à la V2.0 il y a quelques temps
      YAMAHA W5
      TRITON proX (MOSS / PCM01 / PCM05 / SCSI / 64Mo)
      M3-73 (RADIAS / 320Mo)
      DOEPFER LMK2+

      AKAI DPS16 + MINDPRINT Envoice + ART Dual MP + RODE NT1000
      BEHRINGER DDX3216 + 4 MACKIE SRM350 + 2 MACKIE SWA1501 (+ PEAVEY KB300 :p)
      ...

      Commentaire


      • #4
        C'est marrant ces gens qui font des réflexions gratuites comme ça...
        Vu qu'actuellement la tendance est à fournir des appareils "upgradables" (comme pour les novations ou autres virus) voire même buggés dés le départ, sans parler des versions y ou z du même appareil un an plus tard, si j'envisage courant d'année de mettre 1000 euros dans une machine (soit plus de la moitié de mon salaire), je trouve légitime de savoir si cette machine sera figée quoi qu'il arrive ou si elle sera évolutive...
        r12 : merci pour ta réponse ! Il me semble bien que pas mal de choses sont sur la mémoire flash !
        Access Virus Ti Snow / Akai Rythm Wolf / Arturia Minibrute / Clavia Nord Rack 2x / Korg Ms2000 - Krome / M-audio Venom / Novation KsRack - Kstation - Ultranova / Oberheim Ob12 / Quasimidi Quasar + cartes TRE Techno et Hardcore / Red Sound System DarkStar xp2 / Roland Gaïa - Jp8000 - SH201 - Ax1 / Waldorf Blofeld Ed. Limitée / Fostex Mr-16, Arkaos VJ-midi / Cubase Elements 8 64 bits, Alesis Monitor One mk 2
        Moog Etherwave Theremin

        Commentaire


        • #5
          Une chose est sur, il y aura des évolutions mais pas de moteur de synthèse.
          Kronos 88 - PA3X 76

          Commentaire


          • #6
            hi !

            dites je vois que sur le site korg usa il y a une mise a jour du krome en version 1.0.1 mais bon voila est ce seulement une version us ou pensez vous que l'on puisse faire la mise a jour sur nos bébêtes francaises ?
            je voudrais pas faire des c*********s

            je mets les corrections apportées par cette MAJ

            KROME 61/73/88
            System Version 1.0.1
            September, 13, 2012
            Changes from System Version 1.0.0
            General
            [Improvement]
            Version 1.0.1 adds many improvements, and additional support for the KROME Editorand Plug-In Editor software. Please update the KROME 61/73/88 to System Version1.0.1 before using the KROME Editor and Plug-In Editor.

            [Improvement]
            Minor adjustments and improvenents have been made for many Preload Programs andCombinations.

            [Bug fix]
            The velocity meters displayed in various modes and pages sometimes inappropriatelyappeared yellow, which means “muted”, instead of blue, which means “active”. This hasnow been fixed.

            Effect
            [Bug fix]
            The Wet/Dry parameter in Effect 054: Grain Shifter occasionally reset to “Dry” duringoperation. This has now been fixed.

            [Bug fix]
            In the IFX Setup page, some editable parameters may have unnecessarily becomegrayed-out and unavailable. This has now been fixed.

            [Bug fix]
            The FX Preset names may have temporarily included errors after executing the “Write FXPreset” page menu command. This has now been fixed.

            Program mode
            [Bug fix]
            When selecting a multisample in the OSC1/2 Setup page, the Start Offset parameter didnot update correctly. As the result, the actual sound did not match the Start Offsetparameter setting. This has now been fixed.

            [Bug fix]
            In the AMS Mix pages, when selecting the Mixer Type parameter, other parameters inthis page (which vary per Mixer Type) may not have updated correctly. This has nowbeen fixed.




            [Bug fix]
            When editing the Multisample bank parameter via MIDI System Exclusive messages, aselection error could occur in that Multisample bank. This has now been fixed.

            Sequencer mode
            [Bug fix]
            The “Load Template Song” page menu command could have occasionally caused anoperation error. This has now been fixed.

            [Bug fix]
            The Track View page may have temporarily shown inaccurate patterns. This has nowbeen fixed.

            [Bug fix]
            When putting patterns onto a MIDI track using the “Put To Track” page menu commandin the Pattern Edit page, the pattern may not have been displayed correctly in the “EventEdit” page, etc. This has now been fixed.

            [Bug fix]
            In the Track View page, the track display could have updated incorrectly depending onthe settings of the “Time Scale” parameters. This has now been fixed.

            Global mode
            [Bug fix]
            When loading a .PCG file, if the current MIDI Channel value is not identical to the value inthe PCG file, sound could not be generated temporarily. This has now been fixed.

            [Improvement]
            In the “Fixed Note Setup” dialog in the Arpeggiator pattern page, the operations forENTER + Key have been improved.

            Media mode
            [Bug fix]
            File names including “_” (underscore) have been displayed incorrectly. This has nowbeen fixed.

            [Improvement]
            While loading M50-format .PCG files, the Drum Track Pattern conversion method hasbeen improved.

            Various other minor improvements and bug fixes are also included in this update.
            Dernière modification par Sd06, 07 décembre 2012, 18h38.

            Commentaire


            • #7
              Reprend l'histoire de l'Oasys et tu comprendras ce qui t'attends ...
              C'est parce que la vitesse de la lumière est supérieure à celle du son que certains ont l'air brillant avant d'avoir l'air con !

              OnTheRoadAgain!

              Korg Oasys 76 2Go EXs1 EXs2 EXs3 STR 1 MOD 7 LAC 1 Karma Oasys Software
              Korg Pa4X 76
              Yamaha XF7 Anniversary Karma Motif Software
              Soundcraft UI16
              Bundle Bose F1

              Commentaire


              • #8
                Un KROME n'est pas un OASYS, ni un KRONOS. Il est dans la famille "Le" de Korg (Triton Le, TR, M50, KROME).
                Hello, World!

                Commentaire


                • #9
                  Envoyé par Sd06 Voir le message
                  hi !

                  dites je vois que sur le site korg usa il y a une mise a jour du krome en version 1.0.1 mais bon voila est ce seulement une version us ou pensez vous que l'on puisse faire la mise a jour sur nos bébêtes francaises ?
                  je voudrais pas faire des c*********s

                  je mets les corrections apportées par cette MAJ

                  KROME 61/73/88
                  System Version 1.0.1
                  September, 13, 2012
                  Changes from System Version 1.0.0
                  General
                  [Improvement]
                  Version 1.0.1 adds many improvements, and additional support for the KROME Editorand Plug-In Editor software. Please update the KROME 61/73/88 to System Version1.0.1 before using the KROME Editor and Plug-In Editor.

                  [Improvement]
                  Minor adjustments and improvenents have been made for many Preload Programs andCombinations.

                  [Bug fix]
                  The velocity meters displayed in various modes and pages sometimes inappropriatelyappeared yellow, which means “muted”, instead of blue, which means “active”. This hasnow been fixed.

                  Effect
                  [Bug fix]
                  The Wet/Dry parameter in Effect 054: Grain Shifter occasionally reset to “Dry” duringoperation. This has now been fixed.

                  [Bug fix]
                  In the IFX Setup page, some editable parameters may have unnecessarily becomegrayed-out and unavailable. This has now been fixed.

                  [Bug fix]
                  The FX Preset names may have temporarily included errors after executing the “Write FXPreset” page menu command. This has now been fixed.

                  Program mode
                  [Bug fix]
                  When selecting a multisample in the OSC1/2 Setup page, the Start Offset parameter didnot update correctly. As the result, the actual sound did not match the Start Offsetparameter setting. This has now been fixed.

                  [Bug fix]
                  In the AMS Mix pages, when selecting the Mixer Type parameter, other parameters inthis page (which vary per Mixer Type) may not have updated correctly. This has nowbeen fixed.




                  [Bug fix]
                  When editing the Multisample bank parameter via MIDI System Exclusive messages, aselection error could occur in that Multisample bank. This has now been fixed.

                  Sequencer mode
                  [Bug fix]
                  The “Load Template Song” page menu command could have occasionally caused anoperation error. This has now been fixed.

                  [Bug fix]
                  The Track View page may have temporarily shown inaccurate patterns. This has nowbeen fixed.

                  [Bug fix]
                  When putting patterns onto a MIDI track using the “Put To Track” page menu commandin the Pattern Edit page, the pattern may not have been displayed correctly in the “EventEdit” page, etc. This has now been fixed.

                  [Bug fix]
                  In the Track View page, the track display could have updated incorrectly depending onthe settings of the “Time Scale” parameters. This has now been fixed.

                  Global mode
                  [Bug fix]
                  When loading a .PCG file, if the current MIDI Channel value is not identical to the value inthe PCG file, sound could not be generated temporarily. This has now been fixed.

                  [Improvement]
                  In the “Fixed Note Setup” dialog in the Arpeggiator pattern page, the operations forENTER + Key have been improved.

                  Media mode
                  [Bug fix]
                  File names including “_” (underscore) have been displayed incorrectly. This has nowbeen fixed.

                  [Improvement]
                  While loading M50-format .PCG files, the Drum Track Pattern conversion method hasbeen improved.

                  Various other minor improvements and bug fixes are also included in this update.
                  Tu peux faire la mise à jour pour ton Krome.
                  Kronos 88 - PA3X 76

                  Commentaire


                  • #10
                    Envoyé par didier Voir le message
                    Tu peux faire la mise à jour pour ton Krome.
                    merci mais tu en est sur ?

                    Commentaire


                    • #11
                      Oui, je te confirme (sauvegarde ton travail avant).
                      Kronos 88 - PA3X 76

                      Commentaire

                      Chargement...
                      X