Publicité

Annonce

Réduire
Aucune annonce.

Doepfer nouveautés !

Réduire
X
 
  • Filtre
  • Heure
  • Afficher
Tout nettoyer
nouveaux messages

  • #76

    Module A-190-3 is a four voice Midi-to-CV/Gate interface. For each voice a pitch control voltage (CV1, to control VCOs), a gate output (to control envelope generators) and two additional control voltages (CV2, CV3) are available. The two additional CV outputs are probably controlled by velocity/volumen and a free assignable Midi controller.
    The mode is selected by means of a rotary switch. These modes are planned (without obligation):
    • unisono
    • four voice monophonic (i.e. to control four monophonic voices by four succeeding Midi channels)
    • four voice polyphonic (i.e. to control four monophonic voices by one Midi channel)

    In the polyphonic mode different assign algorithms are planned.
    The learn button and the LED are used to select the Midi channel and the reference note for 0V CV.
    The range of CV1 is 5 octaves (0...+5V). The voltage range of CV2 and CV3 is 0...+5V with 7 bit resolution. The gate voltage is 0/+5V.
    Module A-190-3 is based on the OEM/DIY product MTV16. The 16 outputs of the MTV16 are buffered and connected to 16 jack sockets. Additional controls (momentary button, LED, rotary switch) have been added compared to the MTV16.
    "Dans un documentaire, c’est Dieu le metteur en scène. Dans un film de fiction, c’est le metteur en scène qui est Dieu."
    "La durée d'un film devrait être directement liée à la capacité de la vessie humaine."
    "L'auto-plagiat, c'est le style."
    "La vie, ce n'est pas seulement respirer, c'est aussi avoir le souffle coupé."
    ...
    Alfred Hitchock.

    Commentaire


    • #77
      Merci pour les infos Heid'...

      Il flotte comme une sensation de polyphonie en ce moment, chez COTK c'est pareil, il sorte des modules pour gerer de la polyphonie....

      J'aime bien, et j'espère voir un jour un 6 voix COTk ou Dot ou Moslab, a la Prophet 5 :8)

      Commentaire


      • #78
        An interview with the great man himself, taken from the documentary 'Totally Wired'. Dieter talks about the inspiration for the A100 series, his collaborations…



        Une excellente vidéo sur Dieter , toujours aussi sympa' le père Doepfer !
        Le Modulaire c'est l'art de faire copuler d'excitantes bananes avec un tas de petits trous , pour faire miauler de plaisir , ces oscillateurs dévergondés !

        Commentaire


        • #79
          Envoyé par belempa Voir le message
          http://vimeo.com/6623436


          Une excellente vidéo sur Dieter , toujours aussi sympa' le père Doepfer !
          Quand je vois tous ces boutons ça c'est du synthé ça me rapelle mon AMSTRAD CPC 464
          à disquettes (mon bouquin musique sur cpc464 )des sons et le début de compos polyphonique c'était déja beaucoup
          PA 800 KORG /EMX 5000 Yamaha 2 Ramsa fender Stratocaster AMPLI Guitare line 6 VoiceLive Play TC Helicon 2 EON 15G2 Cordialement Jackartney :respect http://www.youtube.com/user/Jackcartney/videos

          Commentaire

          Chargement...
          X